SAMLAMANSANG
DUJIN YOON
DUJIN YOON
Dujin Yoon, Guardian, 130x162cm, FRP casting, 2021
Dujin Yoon, Guardian, 78x70cm, FRP casting, 2021
Dujin Yoon, Elysium, 88x87cm, FRP casting, 2021
Dujin Yoon, Elysium, 120x164cm, FRP casting, 2020
Dujin Yoon, Guardian, 40x50x16cm, FRP casting, 2021
Dujin Yoon, Guardian(detail), 40x16x12cm, FRP casting, 2021
Dujin Yoon, Guardian, 31x22x25cm, FRP casting, 2021
Dujin Yoon, Guardian, 37x31x16cm, FRP casting, 2021
Left. Human, 38x25cm, FRP casting, 2021
Middle. Human, 53x35cm, FRP casting, 2021
Right. Human, 38x27cm, FRP casting, 2021
Middle. Human, 53x35cm, FRP casting, 2021
Right. Human, 38x27cm, FRP casting, 2021
Dujin Yoon, Installation in Obscura, 2021
옵스큐라(Obscura)는 윤두진의 <삼라만상 森羅萬象> 전시를 오는 9월 10일부터 9월 30일까지 개최한다. 윤두진은 신화적인 인물들을 통해 인간이 추구하는 명예, 권력, 부, 아름다움에 대한 이상과 욕망의 이중성을 드러내는 작업을 해왔다. 이번 13번째 개인전에서 그는 삼라만상 시리즈의 부조와 입체 작업 신작 40여점을 선보인다.
윤두진은 그동안 ‘Protecting Body 시리즈’(2013), ‘가디언(Guardian) 시리즈’(2017), ‘엘리시움(Elysium) 시리즈’(2020)를 통해 이상적인 신체를 가진 신격화된 인물들의 이야기를 작업해왔다. 그의 손에서 만들어진 인물들은 이상향의 최고봉인 엘리시움에 있는 신적인 존재로 나타난다. 하지만 부조의 화면에 군집한 인물들은 묘하게 명예와 권력 그리고 색에 사로 잡혀 있는듯하다. 이 모순적인 모습에서 작가는 인간이 가진 끝없는 욕망을 투영하고 단편화한다. 이번 <삼라만상> 전시에서는 그동안 윤두진이 진행해온 인간의 욕망을 투영한 신화적 이야기를 확장한 부조, 조각 작업을 선보인다.
전시 제목이면서 동시에 작품 제목이기도한 ‘삼라만상’은 우주에 있는 온갖 사물과 현상을 뜻한다. 이제껏 신화라는 테두리에서 설명되어 온 윤두진의 작업은 이제 현상계의 모든 이야기로 확장한다. 구체적이고 실제적으로 표현된 인체들 속에서 나타나는 무채색의 이야기는 숭고하고 순결하며 순수하다. 더불어 고독하고 정직하며 공허하다. 또한 이번 전시에서 이야기의 확장 외에 주목할 점은 바로 다각적 입체화이다. 입체적 날개, 투구형태의 관, 방패 등 부속 요소가 적극적으로 더해졌다. 이는 부조가 가진 화면의 규격에서 확장된 시야를 제공하고 조각의 입체성을 부각하고 확대하였다. 이번 옵스큐라에서의 전시는 화이트 큐브 속에서 익숙하지만 낯선 무채색 인물들의 삼라만상을 감상 할 수 있다.
윤두진(1968 생)은 홍익대학교 미술대학교 조소과(B.F.A)와 동대학원(M.F.A)을 졸업했다. <황금사과 The Golden Apple>(소노아트, 2020)》, <엘리스움 Elysium>(아터테인, 2017), 두개의 다큐 : 망각과 치유>(살롱 아터테인, 2016) 등 12회의 개인전을 가졌으며, <조각:조각>(소마미술관, 2019), <경계를 경계하다>(정문규미술관, 2019), <대구-뉴 바우하우스>(대구예술발전소, 2018) 등의 주요한 미술관 기획전과 London Art Fair(London, 2017), 대구아트페어(2012), 홍콩 호텔 아트페어 (AHAF HK11, 2011) 등의 아트페어에 참여하였다. 그리고 양주 조각 아뜰리에와 장흥 가나 아뜰리에 레시던시 작가로 활동하였다. 작품은 현재 국립현대미술관 미술은행, 진해시청, 홍익대학교 조치원 캠퍼스, 삼화여행사 등에 소장되어있다.◼️옵스큐라
Obscura has an exhibition of Dujin's Yoon <Samlamansang 森羅萬象> from September 10th to September 30th 2021. He has worked to reveal the duality of desire and ideals for honor, power, wealth, and beauty that humans pursue through mythical characters. In his 13th solo exhibition, he will show about 40 new reliefs and sculpture works from the Samlamansang series.
Dujin Yoon has been working on the stories of deified characters with ideal bodies through the ‘Protecting Body series’ (2013), ‘Guardian series’ (2017), and ‘Elysium series’ (2020). The figures created by his hands appear as divine beings in Elysium, the highest peak of the utopia. However, the people gathered on the relief screen seem strangely obsessed with honor, power, and sexuality. In this contradictory appearance, His projects and fragments the endless desires of humans. In this exhibition of <Samlamansang>, the relief and sculpture works that expand the mythical story reflecting the human desires he has been working on will be presented.
The title of the exhibition as well as the title of the work, ‘Samlamansang’ refers to all kinds of objects and phenomena in the universe. His work, which has been explained within the framework of myth, now extends to all stories of the phenomenal world. The stories of achromatic colors appearing in the concrete and practically expressed human bodies are sublime, pure, and pure. It is also lonely, honest, and empty. In addition to the expansion of the story in this exhibition, another thing to note is the multifaceted three-dimensionalization. Ancillary elements such as three-dimensional wings, a helmet-shaped tube, and a shield were actively added. This provides an expanded view from the standard of the screen of the relief, and emphasizes and enlarges the three-dimensionality of the sculpture. In this exhibition at Obscura gallery, you can meet all kinds of familiar but unfamiliar achromatic figures in a white cube.
Yoon Dujin (1968 b) graduated from Hongik University College of Art, Department of Sculpture (B.F.A) and Graduate School (M.F.A). He had 12 solo exhibitions, including <The Golden Apple>(SonoArt, 2020), <Elysium>(Artertain, 2017), and two documentaries: Forgetting and Healing>(Salon Artertaine, 2016). And he participated in major art museum special exhibitions and art fair such as <Sculpture: Sculpture> (Soma Museum of Art, 2019), <Being on the Boundary> (Jung Mun-Gyu Museum of Art, 2019), <Daegu-New Bauhaus> (Daegu Art Power Plant, 2018) and London Art Fair ( London, 2017), Daegu Art Fair (2012), Hong Kong Hotel Art Fair (AHAF HK11, 2011), etc. He also worked as a residency artist at Yangju Sculpture Atelier and Jangheung Gana Atelier. The works are currently in the collections of the National Museum of Modern and Contemporary Art, Jinhae City Hall, Hongik University Jochiwon Campus, and Samhwa Travel Agency. ◼️Obscura
윤두진은 그동안 ‘Protecting Body 시리즈’(2013), ‘가디언(Guardian) 시리즈’(2017), ‘엘리시움(Elysium) 시리즈’(2020)를 통해 이상적인 신체를 가진 신격화된 인물들의 이야기를 작업해왔다. 그의 손에서 만들어진 인물들은 이상향의 최고봉인 엘리시움에 있는 신적인 존재로 나타난다. 하지만 부조의 화면에 군집한 인물들은 묘하게 명예와 권력 그리고 색에 사로 잡혀 있는듯하다. 이 모순적인 모습에서 작가는 인간이 가진 끝없는 욕망을 투영하고 단편화한다. 이번 <삼라만상> 전시에서는 그동안 윤두진이 진행해온 인간의 욕망을 투영한 신화적 이야기를 확장한 부조, 조각 작업을 선보인다.
전시 제목이면서 동시에 작품 제목이기도한 ‘삼라만상’은 우주에 있는 온갖 사물과 현상을 뜻한다. 이제껏 신화라는 테두리에서 설명되어 온 윤두진의 작업은 이제 현상계의 모든 이야기로 확장한다. 구체적이고 실제적으로 표현된 인체들 속에서 나타나는 무채색의 이야기는 숭고하고 순결하며 순수하다. 더불어 고독하고 정직하며 공허하다. 또한 이번 전시에서 이야기의 확장 외에 주목할 점은 바로 다각적 입체화이다. 입체적 날개, 투구형태의 관, 방패 등 부속 요소가 적극적으로 더해졌다. 이는 부조가 가진 화면의 규격에서 확장된 시야를 제공하고 조각의 입체성을 부각하고 확대하였다. 이번 옵스큐라에서의 전시는 화이트 큐브 속에서 익숙하지만 낯선 무채색 인물들의 삼라만상을 감상 할 수 있다.
윤두진(1968 생)은 홍익대학교 미술대학교 조소과(B.F.A)와 동대학원(M.F.A)을 졸업했다. <황금사과 The Golden Apple>(소노아트, 2020)》, <엘리스움 Elysium>(아터테인, 2017), 두개의 다큐 : 망각과 치유>(살롱 아터테인, 2016) 등 12회의 개인전을 가졌으며, <조각:조각>(소마미술관, 2019), <경계를 경계하다>(정문규미술관, 2019), <대구-뉴 바우하우스>(대구예술발전소, 2018) 등의 주요한 미술관 기획전과 London Art Fair(London, 2017), 대구아트페어(2012), 홍콩 호텔 아트페어 (AHAF HK11, 2011) 등의 아트페어에 참여하였다. 그리고 양주 조각 아뜰리에와 장흥 가나 아뜰리에 레시던시 작가로 활동하였다. 작품은 현재 국립현대미술관 미술은행, 진해시청, 홍익대학교 조치원 캠퍼스, 삼화여행사 등에 소장되어있다.◼️옵스큐라
Obscura has an exhibition of Dujin's Yoon <Samlamansang 森羅萬象> from September 10th to September 30th 2021. He has worked to reveal the duality of desire and ideals for honor, power, wealth, and beauty that humans pursue through mythical characters. In his 13th solo exhibition, he will show about 40 new reliefs and sculpture works from the Samlamansang series.
Dujin Yoon has been working on the stories of deified characters with ideal bodies through the ‘Protecting Body series’ (2013), ‘Guardian series’ (2017), and ‘Elysium series’ (2020). The figures created by his hands appear as divine beings in Elysium, the highest peak of the utopia. However, the people gathered on the relief screen seem strangely obsessed with honor, power, and sexuality. In this contradictory appearance, His projects and fragments the endless desires of humans. In this exhibition of <Samlamansang>, the relief and sculpture works that expand the mythical story reflecting the human desires he has been working on will be presented.
The title of the exhibition as well as the title of the work, ‘Samlamansang’ refers to all kinds of objects and phenomena in the universe. His work, which has been explained within the framework of myth, now extends to all stories of the phenomenal world. The stories of achromatic colors appearing in the concrete and practically expressed human bodies are sublime, pure, and pure. It is also lonely, honest, and empty. In addition to the expansion of the story in this exhibition, another thing to note is the multifaceted three-dimensionalization. Ancillary elements such as three-dimensional wings, a helmet-shaped tube, and a shield were actively added. This provides an expanded view from the standard of the screen of the relief, and emphasizes and enlarges the three-dimensionality of the sculpture. In this exhibition at Obscura gallery, you can meet all kinds of familiar but unfamiliar achromatic figures in a white cube.
Yoon Dujin (1968 b) graduated from Hongik University College of Art, Department of Sculpture (B.F.A) and Graduate School (M.F.A). He had 12 solo exhibitions, including <The Golden Apple>(SonoArt, 2020), <Elysium>(Artertain, 2017), and two documentaries: Forgetting and Healing>(Salon Artertaine, 2016). And he participated in major art museum special exhibitions and art fair such as <Sculpture: Sculpture> (Soma Museum of Art, 2019), <Being on the Boundary> (Jung Mun-Gyu Museum of Art, 2019), <Daegu-New Bauhaus> (Daegu Art Power Plant, 2018) and London Art Fair ( London, 2017), Daegu Art Fair (2012), Hong Kong Hotel Art Fair (AHAF HK11, 2011), etc. He also worked as a residency artist at Yangju Sculpture Atelier and Jangheung Gana Atelier. The works are currently in the collections of the National Museum of Modern and Contemporary Art, Jinhae City Hall, Hongik University Jochiwon Campus, and Samhwa Travel Agency. ◼️Obscura
언제나 꿈을 꾼다.
멋진 금갑의 아름다운 모습의 나를...
모든 근심과 어려움, 유연함을 해결할 수 있고 모든 이의 사랑을 받을 수 있는 빛나는 모습의 금갑을 입은 사람들을 생각하면서...
이룰 수 없는 꿈인줄 알면서...
또 다른 신화를 위해 나만의 엘리시움(Elysium)을 위해 내 작업대 앞에 선다.
내 작업대 앞에 선다. 오늘도!
◼️윤두진
Always dreaming
The beautiful figure of me with wonderful gold armor...
Thinking of those who wear shiny gold armor who can solve all their worries, difficulties, and flexibility and receive the love of everyone...
Knowing that it's a dream that can't come true
For another poem, I stand in front of my workbench for my own Elysium.
Stand in front of my workbench. Today, too!
◼️Dujin Yoon
멋진 금갑의 아름다운 모습의 나를...
모든 근심과 어려움, 유연함을 해결할 수 있고 모든 이의 사랑을 받을 수 있는 빛나는 모습의 금갑을 입은 사람들을 생각하면서...
이룰 수 없는 꿈인줄 알면서...
또 다른 신화를 위해 나만의 엘리시움(Elysium)을 위해 내 작업대 앞에 선다.
내 작업대 앞에 선다. 오늘도!
◼️윤두진
Always dreaming
The beautiful figure of me with wonderful gold armor...
Thinking of those who wear shiny gold armor who can solve all their worries, difficulties, and flexibility and receive the love of everyone...
Knowing that it's a dream that can't come true
For another poem, I stand in front of my workbench for my own Elysium.
Stand in front of my workbench. Today, too!
◼️Dujin Yoon
- 윈도우 갤러리 : 전시기간 중 07:00~22:00 운영
- 내부 관람 : 내부관람은 예약제로 운영됩니다.